Reklamationer

Förfarande för reklamation

Returer och reklamationer har aldrig varit enklare! Du har alltid möjlighet att ångra köpet inom 60 dagar, utan att ange en anledning. Hur gör man det?

 

För produkter i standardstorlek (upp till 30 kg och upp till 60 cm långa)

Blyertspenna

Fyll i klagomålsformuläret

Fyll i klagomålsformuläret här.

Box

Packa försiktigt de produkter du skickar tillbaka

Skicka tillbaka de reklamerade varorna till oss. Vi skulle uppskatta om du kunde inkludera ditt ordernummer eller ditt namn i paketet (skriv det bara på ett papper), så att vi kan identifiera försändelsen så snabbt som möjligt.

Förpacka produkten på ett sådant sätt, att den inte skadas under transporten. Använd tidningar eller bubbelplast för mer ömtåliga produkter.

Returer

Välj en lämplig returmetod

Välj ett av alternativen nedan, för att skicka tillbaka varorna. Vi hämtar varorna gratis från ditt hem eller kontor, eller så kan du överlämna dem på ett av leveransställena PostNord.

Alla returalternativ är gratis.

Bank

Vänta på att anspråket har lösts

Vi löser ditt klagomål inom 30 dagar. Vi kommer att göra vårt bästa, för att göra det så snabbt som möjligt. I de fall där vi inte är beroende av tillverkaren för att lösa anspråket, kan du förvänta dig att anspråket behandlas inom en vecka.

Om du använde betalningen uppdelad i 3 delbetalningar eller betalar på 30 dagar med Klarna betalningsmetod och betalningen inte är helt genomförd ännu, följ informationen på Klarnas webbplats.

För överdimensionerade produkter (över 30 kg och längsta sidan mer än 60 cm)

Fyll i reklamationsformuläret på samma sätt som för produkter i standardstorlek och kontakta oss i sista steget för att välja frakt.

Kontakta vår kundtjänst för att schemalägga ett upphämtningsdatum för överdimensionerade föremål.
E-post: info@kulinagroup.se

Returer/reklamationer - praktisk information

  • Om förpackningar eller produkter är synligt skadade vid leverans, vänligen ta bilder före och efter uppackning och maila dem till oss senast inom 24 timmar på info@kulinagroup.se. Alternativt kan du skicka foton som en bilaga, när du fyller i online klagomålsformuläret.
  • Om du skickar tillbaka produkterna i vår låda, riv av den ursprungliga fraktetiketten med adressen eller klistra en ny över den, så att den ursprungliga inte syns.
  • Du kan spåra statusen för retur-/reklamationsprocessen i Retino-appen. Om du har fyllt i retur-/reklamationsformuläret online, får du en länk för att spåra statusen för ditt ärende och för att omedelbart kontakta kundtjänst via e-post. Om du använder det utskrivna returformuläret, som bifogas var och en av våra beställningar, får du en länk för att spåra statusen för returen/reklamationen efter att försändelsen har levererats till vårt lager.
  • Klagomålsförfarandet är en del av affärsvillkoren.

Välj en lämplig returmetod

DPD

Insamling från valfri adress av en PostNord-kurir eller överlämning vid en PostNord-upphämtningsplats

Mer Mindre

Boka en returupphämtning online här. Om du väljer hämtning på den valda adressen, kommer fraktetiketten att levereras av kuriren.

På insamlingsdagen får du ett SMS, som anger vilken tid kuriren kommer fram.

Alternativt kan du ta med paketet till valfri PostNord-upphämtningsplats. Klistra i så fall en etikett på förpackningen. Du kommer att få det via e-post efter att du fyllt i formuläret.

PostNord-hämtning och leverans på leveransstället är gratis.

Kulina

Skicka på annat sätt

Mer Mindre

Skicka paketet med någon kurir till adressen:

KULINA Group a.s.
Skladový areál VOLTA REAL
Strojírenská 259/16 155 21 Praha - Zličín
Tjeckiska republiken

(på egen bekostnad)

Skicka oss fraktkvittot till info@kulinagroup.se, vi återbetalar pengarna för frakten.

Returer och reklamationer - returformulär online

I det första steget, välj vilken typ av ärende du vill öppna. För att göra detta, behöver du ordernumret och e-postmeddelandet du angav när du beställde.

 

Ofta ställda frågor

Måste jag returnera produkterna på egen bekostnad?

Vi erbjuder premiumtjänster, även när det gäller att returnera varor. Om du väljer hämtning från din adress av en PostNord-kurir och lämnar paketet på en PostNord-upphämtningsplats, är returfrakten gratis för dig.
Om du bestämmer dig för att använda din egen kurir, skicka oss en kopia av kvittot, så ersätter vi dig för fraktkostnaden.

Hur lång tid tar det att behandla ett klagomål?

Ditt klagomål kommer att behandlas inom 30 dagar från dagen för leverans av de begärda varorna till vårt lager.

Hur behandlas anspråket?

Skicka produkten till oss kostnadsfritt via en PostNord-kurir. Om du bestämmer dig för att använda din egen kurir, skicka oss en kopia av kvittot, så ersätter vi dig för fraktkostnaden.
Du kan spåra statusen för ditt anspråk i Retino-applikationen. När du har skapat en begäran, får du en länk tillsammans med information om proceduren.

Hur ska jag packa varorna för retur och vad ska finnas i paketet?

Skicka tillbaka de varor du vill returnera, om möjligt i originalförpackningen, tillsammans med det tryckta returformuläret som fanns i paketet (eller om du inte längre har det, fyll bara i onlineversionen av formuläret här).
Packa varorna, så att de inte skadas under transporten. Använd tidningspapper eller bubbelplast för mer ömtåliga produkter.

Hittade du inte, det du letade efter?
Allt om shopping hos KULINA